שאלות ותשובות

מה זו חברה לתועלת הציבור?

חברה לתועלת הציבור היא מוסד ללא כוונת רווח. היא מוקמת כחברה לכל עניין ודבר, אולם מטרותיה אינן לייצר רווחים לבעלי המניות אלא לפעול לקידום מטרותיה שהינן מטרות שתכליתן יצירת תועלת לציבור. בעלי המניות בחברה לתועלת הציבור אינם זוכים לרווחים או הטבות כלשהן מהחברה. בעלי התפקידים בחברה לתועלת הציבור יכולים לקבל שכר מקובל וסביר. ראו הפרק הרלוונטי מחוק החברות.

איך השירות של מַמֵּשׁ ניתן במחירים מסובסדים?

מַמֵּשׁ הינה מיזם חברתי שלא למטרות רווח שהוקם כחברה לתועלת הציבור. על מנת לצמצם עלויות והוצאות למינימום אין למַמֵּשׁ משרדים שעליהם יש לשלם שכירות, אין מנגנוני הנהלה ושיווק יקרים, וההוצאות נמוכות שכן רוב הפעילות נעשית על ידי מתנדבים או נותני שירותים בעלות נמוכה. הנהלת מַמֵּשׁ פועלת כולה בהתנדבות, ומַמֵּשׁ מקבלת בחינם (פרו-בונו) חלק גדול מהשירותים הנדרשים לתפעולה השוטף (שירותי עו"ד, רו"ח, חדר לישיבות שוטפות וכו') מגופים המאמינים במטרותיה. כך נחסך כסף רב שמופנה לקידום מטרות החברה ומתן שירות לפונים אליה. לסיכום - על ידי צמצום העלויות השוטפות למינימום הכרחי ומצומצם ניתן לספק את שירותיה של מַמֵּשׁ בעלות מסובסדת.

האם השירות במחיר מסובסד כי איכות ורמת השירות נמוכה?

לא! לא! ולא!

האם הקפה בקופיקס איכותי פחות מהקפה ברשתות המתחרות? לא. טעמה של כוס הקפה תלוי בסופו של דבר במי שהכין אותה בפועל (הבריסטה).

האם המוצרים ברמי לוי נחותים בהשוואה לרשתות המתחרות? לא. הם בד"כ אותם מוצרים בדיוק כמו המוצרים שנמכרים ברשתות המתחרות, רק נמכרים במחיר זול יותר.

השירות והייעוץ במַמֵּשׁ ניתנים על ידי מומחים בתחומים הרלוונטיים שכולם בעלי ניסיון רב שנים בתחומם (מומחי ביטוח, רופאים, אחיות, רוקחים, עו"ס ועוד). רמת השירות הניתנת על ידי מומחי מַמֵּשׁ היא גבוהה שכן מומחים אלו בחרו לפעול ולסייע מתוך תחושה של שליחות ורצון לשנות את המציאות הקיימת, ולכן בחרו לעשות זאת באמצעות פעילות במיזם חברתי שהינו ללא כוונת רווח.

מַמֵּשׁ מספקת את שירותיה בעלות מסובסדת בניגוד לעלות אצל מתווכי זכויות רפואיות אחרים כי הם פועלים בשוק הפרטי למטרות רווח כעסקים לכל דבר, בעוד שמַמֵּשׁ פועלת שלא למטרות רווח, כמו הרבה עמותות ומוסדות ללא כוונת רווח אחרים. כדי לשמר את היכולת לפעול בעלות מסובסדת וללא כוונת רווח מַמֵּשׁ מקיימת מודל פעילות חסכני ומצומצם מאוד, ללא משרדים ומנגנונים יקרים, תוך קבלת רוב השירותים השוטפים שלה בחינם (פרו-בונו) מגופים שמאמינים בחברה ובמטרותיה.

למה אתם לא עונים לשיחות מממספרים חסויים?

מכיוון שכל פניה למַמֵּשׁ מתועדת על מנת שנוכל לסייע, לעקוב, לדרבן ולעזור איננו מקבלים שיחות טלפון ממספרים חסויים.

איך בדיוק תקבלו ממני את כל המידע הרפואי והמסמכים כדי לעזור לי?

אנחנו יכולים לקבל ממך את כל הנדרש במייל, בפקס או בדואר. כמו כן, במידת הצורך נקבל ממך ייפוי כוח על מנת שנוכל לפנות לגופים השונים הנדרשים ולקבל מהם את כל המידע שמצוי ברשותם, מידע שהם מחויבים להעביר אלינו על פי חוק. אם תתקשה להעביר אלינו את המידע הנדרש פנה אלינו ונמצא פתרון.

המידע הרפואי שלי הוא סודי. איך אתם שומרים עליו?

כל העובדים, המתנדבים והספקים של מַמֵּשׁ חתומים על טפסי שמירת סודיות מחמירים. המידע שמועבר אלינו נשמר ומגובה בצורה מאובטחת, מוגן בתוכנות ייעודיות ובסיסמאות ומבוקר בצורה יזומה ואלקטרונית מדי יום. אנו מחויבים להגנה על כל מידע אישי בהתאם לחוק, לרבות חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 ותקנותיו.

מהי "קטסטרופה רפואית"?

קטסטרופה רפואית היא מצב שבו אדם נדרש להוציא סכום כסף גבוה על מנת לרפא או להקל על מצב רפואי שלו או של בן משפחתו הנובע מבעיה רפואית או מצב סיעודי. הקטסטרופות הרפואיות העיקריות הן הצורך בהשתלות, טיפולים מיוחדים בחו"ל, תרופות, ניתוחים, סיעוד ושירותים אמבולטוריים.

עלותה של קטסטרופה רפואית יכול להגיע עד כדי מיליוני ₪ (השתלה או מצב סיעודי), או להיות בעלות של "רק" אלפי ₪ (בדיקה אבחנתית, בדיקת הריון או התייעצות עם רופא מומחה).

הקטסטרופה הרפואית עלולה להוביל לקריסה כלכלית, שכן אנו נדרשים להוציא סכום כסף גדול על מנת לטפל בבעיה הרפואית או הסיעודית, ולא תמיד יש בידנו אפשרות כלכלית להוציא סכום זה.

אילו כלים יש לכם במיצוי הזכויות הרפואיות מול חברות הביטוח?

מפעיל הפעילות של מַמֵּשׁ הינו עמית לניר, שעבד במשך במשך למעלה מ – 12 שנים כבכיר בחטיבת הבריאות של אחת ממגה סוכנויות הביטוח המתמחה בביטוחי בריאות וסיעוד, פרטיים וקבוצתיים. לעמית ניסיון רב בטיפול בכל סוגי התביעות למימוש זכויות רפואיות בבריאות ובסיעוד.

עמית נעזר ברשת של יועצים רפואיים וביטוחיים, על מנת לקבל החלטות ולגבש עמדה לגבי כל פניה המגיעה למַמֵּשׁ. בין היועצים של מַמֵּשׁ ניתן למצוא רופאים, אחיות, עו"ס, רוקחים ואנשי ביטוח. לכל היועצים ניסיון רב שנים וידע רב בתחום בו הם מייעצים למַמֵּשׁ (כל אחד בתחום התמחותו), ולכולם המכנה המשותף של רצון לייצר שינוי אמיתי ולהנגיש את הזכויות הרפואיות לכולם, בהתאם למטרותיה של מַמֵּשׁ.

אנו במַמֵּשׁ מדברים באותה השפה כמו חברות הביטוח, כך שפניה שלנו מתמקדת בנושא השנוי במחלוקת ומבהירה לחברת הביטוח באופן מדוייק ותואם לחוקים ולכללים המוכרים לה מדוע אנו סבורים שהיא טועה. הניסיון הרב שיש למומחי מַמֵּשׁ מסייע בפתרון המחלוקת מול חברות הביטוח בצורה מהירה ויעילה יותר.

כמה זה יעלה לי?

מַמֵּשׁ היא מיזם חברתי שהוקם כחברה לתועלת הציבור והינו מיזם ללא כוונת רווח. השירותים שאנו מספקים ניתנים בעלות מסובסדת.

כדי להמשיך ולספק את השירותים שלנו בעלות מסובסדת אנו נעזרים בתרומות, בכסף או בשווה כסף, מתורמים שמטרותיה של מַמֵּשׁ חשובים להם, וכן מקיימים מודל פעילות מצומצם, יעיל וחסכוני. 

מַמֵּשׁ הוקמה כמוסד ללא כוונת רווח ולכן בעלי המניות לא יכולים לקבל כסף מהחברה, בשום צורה שהיא. הדבר מופיע בתקנון החברה. כל ההכנסות והתרומות של מַמֵּשׁ ישמשו אך ורק לקידום מטרות החברה.

מהם השירותים שמַמֵּשׁ מספקת מול חברות הביטוח?

מַמֵּשׁ מסייעת לכם בשלושה שלבים שונים מול חברות הביטוח:

  • התאמה בין המצב הרפואי שלכם לפוליסות שברשותכם, כך שתדעו מה מגיע לכם. רוב המבוטחים לא מבינים מספיק אילו זכויות מגיעות להם מפוליסות הביטוח שברשותם, ולכן לא ממצים את הפוליסות בצורה נכונה ומיטבית. אנחנו במַמֵּשׁ נסמן ונציין בפניכם את החלקים המתאימים בכל פוליסות הביטוח הרלוונטיות שברשותכם כדי שתדעו מה האפשרויות והכלים שעומדים בפניכם ותוכלו למצות את מלוא זכויותיכם בהתאם למצב הרפואי או הסיעודי שנקלעתם אליו.
  • סיוע בהגשת תביעה למיצוי זכויות רפואיות לחברת הביטוח. רוב האנשים מפחדים להגיש בקשה למיצוי זכויות לחברות הביטוח כי הדבר כרוך במילוי טפסים ובביורוקרטיה, ומדובר בתחום שרובנו לא מבינים בו. אנחנו במַמֵּשׁ נסייע לכם לאתר את הטפסים המתאימים, נסביר לכם מה צריך לצרף להם, וגם נסביר לכם קצת על ההליך שיעברו הטפסים בחברת הביטוח. נלווה אתכם "יד-ביד" במילוי הטפסים והגשתם לחברת הביטוח, ונספק לכם ליווי צמוד לכל אורך ההליך ובכל שאלה או בעיה שתתעורר. 
  • סיוע במיצוי הזכויות מול חברת הביטוח במקרה של בקשה למיצוי זכויות שנדחתה או מעוכבת על ידי חברת הביטוח. אם הבקשה שלכם נדחתה או מעוכבת על ידי חברת הביטוח, אנו במַמֵּשׁ נעזור לכם להגיש פניות ועררים מתאימים לגופים הרלוונטיים, כדי שתקבלו את הזכויות שמגיעות לכם.
מדיניות הגנת המידע והגנת הפרטיות
מַמֵּשׁ - מיצוי זכויות רפואיות בע"מ (חל"צ), ח.פ. 515424695 (להלן – מַמֵּשׁ) נוקטת מדיניות אבטחת מידע קפדנית, על מנת להבטיח את חיסיון המידע של מקבלי הסיוע.המידע שיימסר על ידי מקבלי הסיוע ישמר על ידי מַמֵּשׁ במאגר מידע ממוחשב, בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, תקנות הגנת הפרטיות והוראות רשם מאגרי המידע. על מקבל הסיוע לא חלה חובה למסור את המידע, והמידע נמסר למטרת קבלת סיוע במיצוי זכויות רפואיות, ולשם כך יימסר לגופים השונים הנדרשים לצורך מיצוי הזכויות בלבד.אם מקבל הסיוע רוצה להסיר/למחוק את הנתונים מהמאגר יש לפנות לדוא"ל amit@mamesh.org.il

מי אנחנו

מַמֵּשׁ היא מיזם חברתי ללא כוונת רווח שמסייע בהבנה ומיצוי של זכויות רפואיות וסיעודיות.

הזכויות הרפואיות שלנו (שהן כסף או שווה כסף שמסייע לנו לרפא או להחלץ ממצב רפואי לא תקין) שייכות לנו! במלואן!

פייסבוק

צרו קשר

מַמֵּשׁ - מיצוי זכויות רפואיות (חל"צ)
054-3010232
help@mamesh.org.il
פקס: 09-9501365
ת.ד. 6203, הרצליה 4616002